Szeroka opona do miejskiego roweru

Niedawno zdecydowaliśmy się spróbować na trasach miejskich, które oczywiście ogromnie różniły się od torów offroadowych, zarówno pod względem trudności, jak i wymagań sprzętowych. Szybko okazało się iż nasze opony terenowe, doskonale sprawdzające się podczas manewrowania po torze leśnym, na asfalcie tracą niemal wszystkie swoje zalety.

Opony do rowerów sportowych na asfalt

tania opona rowerowa 28 caliNa drodze asfaltowej, opony z głębokimi bieżnikami powodowały szybkie wytracanie prędkości, i utrudniały manewrowanie, zachowując się dokładnie odwrotnie niż w przypadku jazdy w terenie. Musieliśmy więc wymienić opony na modele bardziej przystosowane do jazdy po miejskich torach. Na początku myśleliśmy iż opony uniwersalne będą w tym celu najlepsze, choć bardzo szybko zmieniliśmy zdanie gdy usłyszeliśmy od kolegów o oponach do jazdy typowo po asfalcie. Wskazana nam dość tania opona rowerowa 28 cali do rowerów kolarskich i miejskich różniła się od terenowych opon znacznie, gdyż nie miała bieżnika w ogóle i była całkowicie gładka. Po bokach opony znajdowały się natomiast stabilizatory, ułatwiające kierowanie rowerem podczas dynamicznej jazdy po równej nawierzchni. Oczywiście, takie opony nieszczególnie dobrze zachowywały się na mokrej, niestabilnej czy nierównej nawierzchni, choć na suchym asfalcie były nie do przebicia.

Opony które znaleźliśmy były również jednymi szerokimi oponami w przystępnej cenie, więc zdecydowaliśmy się przetestować je w praktyce niemal natychmiast. Jakiś czas musiał minąć zanim w pełni przyzwyczailiśmy się do używania nowych opon, gdyż wymagały one zgoła odmiennej metody sterowania niż terenowe warianty. po przestawieniu się na nowy rodzaj opon, jednak, zauważyliśmy wszystkie ich zalety, znacznie ułatwiające jazdę po na każdej drodze.