W momencie, gdy nowi goście wprowadzają się do hotelu, przechodzą przez kilka etapów i stykają się z obsługą hotelu. Jakie ma to znaczenie dla odbioru danego obiektu? To często pierwsze wrażenie, które ma wpływ na ocenę wszystkich usług oferowanych przez hotel.
Jak założyć hotel spełniający oczekiwania?
Obsługa w każdym hotelu pracuje w trybie zmianowym i posiada grafik pracy dostępny w systemie. Dzięki sprawnej organizacji pracy na zmiany, poszczególne osoby są dyspozycyjne w dni, kiedy obłożenie jest największe. Pomagają obsługiwać gości przyjeżdżających jak i tych, którzy wymeldowują się z pokoju. Programy hotelowe posiadają moduły dotyczące sprzątania pokojów i uwzględniają czas potrzebny do przygotowania obiektu na przybycie kolejnych gości. Manager hotelu zarządza zespołem tak, aby świadczył usługi na najwyższym poziomie. Oprogramowanie dla restauracji obejmuje możliwość rezerwacji stolików z wyborem miejsca. Program do obsługi hotelu, którego używa dany obiekt, może być indywidualnie zaprogramowany i posiadać moduły dostosowane do charakteru oferty. Jak otworzyć hotel dla gości z różnymi wymaganiami, wiedzą najlepsze sieci. Jak tanio założyć własny hotel odpowiadający oczekiwaniom turystów, można dowiedzieć się uczestnicząc w szkoleniach dla branży hotelarskiej. Dla urządzeń mobilnych w hotelu istnieją gotowe rozwiązania informatyczne, które pozwalają zarządzać wszystkimi zespołami pracującymi na sukces obiektu. Rola recepcji jest zwykle niedoceniania, a to miejsce pierwszego kontaktu z hotelem. Ważna jest kultura osobista i poziom satysfakcji klienta z tego, jak został obsłużony.
Przygotowany i czysty pokój to wizytówka hotelu, dlatego managerowie przykładają wagę do jakości usług oferowanych przez pracowników sprzątających. Jeśli standardy hotelu nie spełniają oczekiwań klienta, kontaktuje się on z pracownikiem housekeepingu.